
تامین سرمایه در گردش تولید سرخ کن رژیمی مدل 548

- خلاصه طرح
معرفی طرح
شرکت در زمینه ساخت لوازم برقی خانگی کوچک مقیاس فعالیت میکند. محصولاتی نظیر قهوه ساز، کتری برقی، جاروبرقی، سرخ کن ، هواپز و پلو پز و ... دارند. روند رشد شرکت از توسعه ی فروش نشات گرفته، ابتدا در بازار به فعالیت فروش مشغول بوده اند و بعد به سمت واردات آورده اند و بعد خط تولید مونتاژی را آورده اند، در حال حاضر نیز، بخش بزرگی از تولید آن ها، مونتاژ ها در درصد های مختلف و بصورت SKD هست.
در مورد ابنیه، یک ساختمان چند طبقه در خیابان جمهوری دارند، یک دفتر استیجاری در محدودیهی قیطریه، یک کارخانه به مساحت تقریبی 3000 متر مربع که بخش بزرگی از آن زیر سقف قرار گرفته و یک سوله ی 2 طبقه وجود دارد که طبقه ی دوم آن به میزان نیمی از مساحت طبقه ی اول می باشد، انبار مجموعه نسبت به حجم تولید قابل توجه نیست، به این علت که محصولات تولیدی مدت کمی در کارخانه میماند، 400 متر نیز فضای اداریی در کارخانه وجود دارد.
دو دستگاه تزریق پلاستیک، دو عدد پرس که یکی 250 تن بود، یک دستگاه برش، یک دستگاه خم کاری ورق دستی، بعلاوه 4 خط مونتاژی لوازم خانگی رویت شد، خطوط مونتاژی شامل یک راهرو متشکل از میز هایی با نوار نقاله بود که دارای حداقل شش و حداقل 20 ایستگاه بود که با توجه به نوع محصول مونتاژی، هر ایستگاه با استفاده از یکسری دستگاه های معمولی توسط اپراتورها، شروع به تولید میکنند، ممکن است که هر خط تولید فقط جند روز در سال کار کند و پس از تولید مجددا یک محصول دیگر راه بیفتد. بر اساس نیروی انسانی رویت شده، حدوود 50 نفر در خط تولید رویت شد که البته جمعیت طبقه ی چایین بود، به گفته ی خودشان، 350 پرسنل در شرکت بیمه میشوند.
مجوزات وزارت سمت و برخی گواهی های استاندارد در شرکت موجود می باشد، اما استانداردهای بین المللی در شرکت همجنان توان کار کردن دارد، البته با توجه به ساختار سازی خوب و سیستماتیک رفتارکردن احد های مختلف در شرکت، اصول استاندارد مدیریت ایزو 9001 در شرکت به درستی اجرا میشود و همچنین، استانداردهای ایمنی و HSE هم رعایت شده است.
مدیر کارخانه رشته ی برق الکترونیک داشت، در بخش کنترل کیفی 25 نفر با رته های مکانیک ، مواد و برق حضور دارند، در تحقیق و توسعه 3 نفر و در بخش طراحی هم افراد مرتبط حضورر دارند، همچنین، از 350 نفر شاغل در شرکت، بخ بزرگی ، اپرتور مونتاژ هستند و وزن نیروی انسانی بجای تمرکز در فروش، در تولید قرار گرفته که این امر نشان دهنده ی حضو مناسب شرکت و شناخته شده بودن آن در بازار می باشد، همچنین، آزمایش های خدمات پس از فروش ، قبل از استخدام افراد، به ایشان داده میشود. شرکت توانا تعمیر دستگاه های خود را دارد، اما شرکت بخش قابل توجهی از محصولات خود را در حیطه ی سیم و کابل، بوردهای الکترونیک و آزمون های خاص، برون سپاری میکند، همچنین، بسیاری از قطعاتی که تولید آن ها برای شرکت هزینه ی بالایی را دارد و در تیراژ کم، امکان تولیدی منطقی ندارد، بصورت سفارشی و برون سچاری انجام میدهد.
مواد اولیه پلیمری از چین و بخش کوچکی از داخل کشور و بخش مهمی از تجهیزات الکترونیکی بصورت اخته شده از خارج می آید، اغلب محصولات زیر 20000عدد، بصورت SKD در خارج و مخصوصا چین تهیه میشود و سپس به شرکت می آید و مونتاژ میشود و خیلی از بخش های مختلف یک محصول که نیاز به کیفیت های بالا مثلا در تزریق پلاستیک نیز دارد، مجددا در داخل تولید نمیشود و به چین سفارش داده میشود، برای محصولاتی که بالای 50000عدد هست، تولید بیش از هفتاد درصد قطعات در شرکت، از نظر مالی، منطقی میشود.
نگاه کنترل کیفیت و تقسیم بندی نمونه برداری در شرکت تعریف خوبی دارد، اما در عمل بیشتر کنترل کیفیت به کار کردن محصول آن هم بصورت کیفی با نمونه برداری تصادفی و همچنین بازرسی چشمی و ظاهر محصول بر میگردد، البته ایراد خاصی ندارد، اما میتوان تست های دقیقتر نیز گرفت. در حال حاضر شرکت در بازار داخل شناخته شده بوده و با شرکت های رقیب داخلی، کیفیت یکسانی دارند، رقبای خارجی دارای کیفیت بالاتر و البته قیمت بسیار بالاتر هستند که در بازار داخل، نمونه های فیک بسیاری از آن ها وجود دارد که به همین دلیل در سراهای لوازم خانگی نیز قابل فروش ندارند، بنابر این شرکت فوق توان حضور در بازار و رقابت با محصولات سایر شرکت ها را خواهد داشت.
خلاصه ارزیابی نوین کراد
شرکت در زمینه ساخت لوازم برقی خانگی کوچک مقیاس فعالیت میکند. محصولاتی نظیر قهوه ساز، کتری برقی، جاروبرقی، سرخ کن ، هواپز و پلو پز و ... دارند. روند رشد شرکت از توسعه ی فروش نشات گرفته، ابتدا در بازار به فعالیت فروش مشغول بوده اند و بعد به سمت واردات آورده اند و بعد خط تولید مونتاژی را آورده اند، در حال حاضر نیز، بخش بزرگی از تولید آن ها، مونتاژ ها در درصد های مختلف و بصورت SKD هست.
در مورد ابنیه، یک ساختمان چند طبقه در خیابان جمهوری دارند، یک دفتر استیجاری در محدودیهی قیطریه، یک کارخانه به مساحت تقریبی 3000 متر مربع که بخش بزرگی از آن زیر سقف قرار گرفته و یک سوله ی 2 طبقه وجود دارد که طبقه ی دوم آن به میزان نیمی از مساحت طبقه ی اول می باشد، انبار مجموعه نسبت به حجم تولید قابل توجه نیست، به این علت که محصولات تولیدی مدت کمی در کارخانه میماند، 400 متر نیز فضای اداریی در کارخانه وجود دارد.
دو دستگاه تزریق پلاستیک، دو عدد پرس که یکی 250 تن بود، یک دستگاه برش، یک دستگاه خم کاری ورق دستی، بعلاوه 4 خط مونتاژی لوازم خانگی رویت شد، خطوط مونتاژی شامل یک راهرو متشکل از میز هایی با نوار نقاله بود که دارای حداقل شش و حداقل 20 ایستگاه بود که با توجه به نوع محصول مونتاژی، هر ایستگاه با استفاده از یکسری دستگاه های معمولی توسط اپراتورها، شروع به تولید میکنند، ممکن است که هر خط تولید فقط جند روز در سال کار کند و پس از تولید مجددا یک محصول دیگر راه بیفتد. بر اساس نیروی انسانی رویت شده، حدوود 50 نفر در خط تولید رویت شد که البته جمعیت طبقه ی چایین بود، به گفته ی خودشان، 350 پرسنل در شرکت بیمه میشوند.
مجوزات وزارت سمت و برخی گواهی های استاندارد در شرکت موجود می باشد، اما استانداردهای بین المللی در شرکت همجنان توان کار کردن دارد، البته با توجه به ساختار سازی خوب و سیستماتیک رفتارکردن احد های مختلف در شرکت، اصول استاندارد مدیریت ایزو 9001 در شرکت به درستی اجرا میشود و همچنین، استانداردهای ایمنی و HSE هم رعایت شده است.
مدیر کارخانه رشته ی برق الکترونیک داشت، در بخش کنترل کیفی 25 نفر با رته های مکانیک ، مواد و برق حضور دارند، در تحقیق و توسعه 3 نفر و در بخش طراحی هم افراد مرتبط حضورر دارند، همچنین، از 350 نفر شاغل در شرکت، بخ بزرگی ، اپرتور مونتاژ هستند و وزن نیروی انسانی بجای تمرکز در فروش، در تولید قرار گرفته که این امر نشان دهنده ی حضو مناسب شرکت و شناخته شده بودن آن در بازار می باشد، همچنین، آزمایش های خدمات پس از فروش ، قبل از استخدام افراد، به ایشان داده میشود. شرکت توانا تعمیر دستگاه های خود را دارد، اما شرکت بخش قابل توجهی از محصولات خود را در حیطه ی سیم و کابل، بوردهای الکترونیک و آزمون های خاص، برون سپاری میکند، همچنین، بسیاری از قطعاتی که تولید آن ها برای شرکت هزینه ی بالایی را دارد و در تیراژ کم، امکان تولیدی منطقی ندارد، بصورت سفارشی و برون سچاری انجام میدهد.
مواد اولیه پلیمری از چین و بخش کوچکی از داخل کشور و بخش مهمی از تجهیزات الکترونیکی بصورت اخته شده از خارج می آید، اغلب محصولات زیر 20000عدد، بصورت SKD در خارج و مخصوصا چین تهیه میشود و سپس به شرکت می آید و مونتاژ میشود و خیلی از بخش های مختلف یک محصول که نیاز به کیفیت های بالا مثلا در تزریق پلاستیک نیز دارد، مجددا در داخل تولید نمیشود و به چین سفارش داده میشود، برای محصولاتی که بالای 50000عدد هست، تولید بیش از هفتاد درصد قطعات در شرکت، از نظر مالی، منطقی میشود.
نگاه کنترل کیفیت و تقسیم بندی نمونه برداری در شرکت تعریف خوبی دارد، اما در عمل بیشتر کنترل کیفیت به کار کردن محصول آن هم بصورت کیفی با نمونه برداری تصادفی و همچنین بازرسی چشمی و ظاهر محصول بر میگردد، البته ایراد خاصی ندارد، اما میتوان تست های دقیقتر نیز گرفت. در حال حاضر شرکت در بازار داخل شناخته شده بوده و با شرکت های رقیب داخلی، کیفیت یکسانی دارند، رقبای خارجی دارای کیفیت بالاتر و البته قیمت بسیار بالاتر هستند که در بازار داخل، نمونه های فیک بسیاری از آن ها وجود دارد که به همین دلیل در سراهای لوازم خانگی نیز قابل فروش ندارند، بنابر این شرکت فوق توان حضور در بازار و رقابت با محصولات سایر شرکت ها را خواهد داشت.
ریسک های پروژه
• تغییرات قیمت مواد اولیه: معمولا افزایش نرخ مواد اولیه منجر به افزایش قیمت محصولات خواهد شد لکن در صورت تحقق هرگونه ریسک و انحراف از برنامه مالی طرح ریسک مزبور به عهده متقاضی خواهد بود.
• تغییر قیمت محصول: قیمت محصول برآوردی براساس آخرین قیمت فروش شرکت می باشد. تغییر در قیمت محصولات به دلایلی از جمله تغییر در قوانین به عهده متقاضی خواهد بود.
• ایجاد اختلال در خط تولید و عدم امکان تولید به میزان برنامه ریزی شده به هر دلیلی: در صورت وقوع این امر ریسک مزبور به عهده متقاضی خواهد بود و میبایست حداقل سود برآوردی در طرح را از سایر منابع درآمدی خود جبران نماید.
• عدم امکان تحقق برنامه فروش به میزان برنامه ریزی شده: تحقق این امر این ریسک بر عهده متقاضی خواهد بود. در صورت عدم امکان فروش و تولید محصول موضوع طرح متقاضی موظف به جبران آن از محل فروش سایر محصولات خود خواهد بود.
• عدم وصول نقدی مطالبات بابت فروش محصولات و افزایش دوره گردش طرح: براساس رویه های گذشته تحقق این امر پایین برآورد میشود. اما در صورت تحقق این ریسک برعهده متقاضی است.
• آسیب به محصولات و مواد اولیه به هردلیلی (آتش سوزی، سرقت،...): این ریسک در صورت وقوع بر عهده متقاضی میباشد.
• کاهش دوره گردش و درآمد برآوردی در طرح: در صورت وقوع بر عهده متقاضی میباشد.
• کاهش حاشیه سود: این ریسک برعهده متقاضی میباشد.
• کاهش حاشیه سود به دلیل جابجایی مرکز هزینه توسط سهامدار عمده: این ریسک برعهده متقاضی میباشد.
معرفی شرکت
شرکت طنین اقتدار پارس از اوایل دهه نود تأسیس شد و در حوزه لوازم خانگی فعالیت خود را آغاز نمود. موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه، تولید، توزیع، بسته بندی، طراحی، ساخت و مونتاژ لوازم خانگی و کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، خدمات تعمیر و نگهداری انواع لوازم خانگی، انجام پروژه و پیمانکاری مرتبط با موضوع، ایجاد و راه اندازی کارگاهها و کارخانجات تولیدی صنعتی، تأمین مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات و تجهیزات مرتبط است. این شرکت در حال حاضر، درحال منتاژ لوازم خانگیهای کوچک است که به صورت جداگانه از کشور چین وارد کرده و یا مواد اولیه آن را در داخل کشور تهیه مینماید. هرچند که شرکت طبق برنامههای توسعهای خود قصد دارد در زمینه تولید محصولات مستقلا وارد شود اما درحال حاضر در انتهای زنجیره تولید قرار داشته و صرفا منتاژ محصولات را انجام داده و با برند تکتو techno به فروش میرساند. این برند مربوط به خود شرکت است و مواد اولیه وارداتی به ایران از چین به سفارش این شرکت ساخته شده و به ایران منتقل میشوند. شرکت با توجه به زیرساختهایی که در دسترس دارد توانایی حرکت افقی در زنجیره تولید را داشته و قصد دارد با توجه به ماشین آلات موجود در کارخانه که مربوط به تزریق پلاستیک هستند، بدنههای وارداتی را در داخل کشور تولید کند.
سهام داران
اعضا هيئت مدیره


























































































































دیدگاهی وجود ندارد