
سرمایه در گردش جهت توسعه پلتفرم یکپارچه رزرو و مدیریت پروازهای چارتری داخلی

1
1404/10/14
2
1405/01/16
3
1405/04/13
4
1405/07/13
معرفی طرح
محصول مورد نظر یک پلتفرم یکپارچه رزرو و مدیریت پروازهای چارتری داخلی است که با هدف ساماندهی و هوشمندسازی فرآیندهای فروش و مدیریت پرواز طراحی میشود. این سامانه با اتصال مستقیم به شرکتهای هواپیمایی و چارترکنندگان، امکان مشاهده و رزرو آنلاین بلیت را برای مشتریان فراهم میآورد و همزمان ابزارهای مدیریتی لازم را برای کنترل ظرفیت، مدیریت قیمتگذاری، و تحلیل دادههای فروش در اختیار مدیران قرار میدهد. ویژگی اصلی این پلتفرم، یکپارچهسازی تمامی فرآیندها در یک سامانه جامع است؛ بهگونهای که مسافران بتوانند بدون نیاز به واسطهها، به سادهترین شکل ممکن پرواز مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنند و شرکتهای هواپیمایی نیز از طریق داشبورد مدیریتی سامانه، بتوانند برنامهریزی دقیقتر و شفافتری در حوزه فروش و بهرهبرداری داشته باشند. این محصول علاوه بر ارتقای تجربه مشتریان و کاهش هزینههای واسطهگری، امکان ایجاد اکوسیستم دیجیتال در صنعت پروازهای چارتری را فراهم میکند و بهعنوان یک راهکار فناورانه، میتواند الگوی جدیدی در صنعت هوایی کشور باشد.
این طرح جهت فروش پروازهای چارتری داخلی به استان های مشهد ، تهران ، اصفهان ، هرمزگان و ... به میزان 56 هزار بلیط با قیمت میانگین2.75 میلیون ریال انجام گیرد.
خلاصه ارزیابی نوین کراد
صورتهای مالی سهساله نشان میدهد شرکت در حال تجربه رشد پرشتاب است، اما این رشد با فشار جدی نقدینگی و بدهی همراه شده است. طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، درآمد عملیاتی و سود ناخالص چند برابر افزایش یافته که بیانگر توان شرکت در توسعه بازار و جذب مشتریان جدید است. با این حال، بخش عمده این دستاورد تحت تأثیر هزینههای اداری، فروش و مالی قرار گرفته و در نتیجه حاشیه سود خالص در سطح پایینی باقی مانده است. از منظر ترازنامه، افزایش داراییها بیشتر ناشی از رشد مطالبات تجاری است که با دوره وصول بسیار طولانی (بیش از ۵۰۰ روز) عملاً بخش بزرگی از سرمایه در گردش را قفل کرده و نقدینگی را به شدت تحت فشار گذاشته است. وابستگی بالا به تسهیلات بانکی کوتاهمدت برای جبران این مشکل نیز هزینههای مالی را سنگینتر کرده و نسبت بدهی به دارایی بالا و نسبت مالکانه پایین نشاندهنده ساختار سرمایه پرریسک شرکت است. در مجموع، شرکت در بخش فروش و درآمدزایی عملکرد موفقی داشته، اما استمرار این رشد تنها در صورتی پایدار خواهد بود که مدیریت مالی بر بهبود چرخه وصول مطالبات، کاهش اتکا به بدهیهای کوتاهمدت و کنترل هزینههای سربار تمرکز کند. در غیر این صورت، خطر کاهش نقدینگی و محدود شدن سودآوری پایدار همچنان بالا خواهد بود.
با توجه به سهم بازار مناسب شرکت در خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ قزوین و همچنین ارتباط لازم مناسب برای توسعه بازار محصولات ذکرشده، طرح با دریافت تضامین معتبر دارای توجیهپذیری است.
ریسک های پروژه
ریسکهای مرتبط با بازار
ریسکهای مرتبط با بازار این پروژه عمدتاً به شرایط رقابتی، تقاضای مشتریان و قوانین صنعت هوایی بازمیگردد. از یک سو، وجود پلتفرمهای رقیب و کانالهای سنتی فروش بلیت میتواند جذب سریع مشتریان را دشوار کند. از سوی دیگر، نوسانات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مسافران ممکن است بر میزان تقاضا برای پروازهای داخلی اثر منفی بگذارد. علاوه بر این، تغییرات ناگهانی در مقررات و سیاستهای سازمان هواپیمایی کشوری یا محدودیتهای ناشی از شرایط خاص مانند بحرانهای بهداشتی و سیاسی، میتواند روند فعالیت و توسعه بازار را با چالش مواجه سازد.
ریسکهی مرتبط با عملیات
ریسکهای مرتبط با عملیات این پروژه بیشتر به زیرساخت فنی و فرآیند اجرایی پلتفرم مربوط میشود. هرگونه اختلال در سرورها، ضعف در مقیاسپذیری سامانه یا مشکلات امنیتی در تراکنشها میتواند به کاهش اعتماد کاربران و زیان مالی منجر شود. همچنین هماهنگی مستمر با شرکتهای هواپیمایی و بهروزرسانی دادههای پروازی نیازمند فرآیندهای دقیق و پایدار است و هرگونه خطا یا تأخیر در این بخش میتواند کارایی پلتفرم را تحتتأثیر قرار دهد. علاوه بر این، کمبود نیروی متخصص در مدیریت فناوری و پشتیبانی میتواند در مراحل توسعه یا بهرهبرداری ریسک ایجاد کند.
ریسکهای مالی
ریسکهای مالی این پروژه بیشتر به تأمین سرمایه و جریان نقدینگی مربوط میشود. در صورت تأخیر در جذب سرمایهگذاران یا عدم تحقق پیشبینیهای فروش، احتمال فشار نقدینگی و کسری سرمایه در گردش وجود دارد. همچنین نوسانات نرخ ارز و تغییرات هزینههای عملیاتی مانند سرور، زیرساخت فناوری و تبلیغات میتواند حاشیه سود را تحتتأثیر قرار دهد. علاوه بر این، در صورت نیاز به توسعه سریعتر از برنامه، احتمال افزایش هزینهها و ایجاد شکاف میان درآمد و هزینه نیز مطرح است.
ریسکهای مدیریتی
ریسکهای مدیریتی این پروژه بیشتر به ساختار سازمانی، تصمیمگیری و منابع انسانی مربوط میشود. نبود هماهنگی میان تیمهای فنی، بازاریابی و عملیاتی میتواند روند اجرا را کند کرده و کیفیت خدمات را کاهش دهد. همچنین وابستگی زیاد به تصمیمات مدیران کلیدی یا خروج ناگهانی افراد متخصص، ریسک جدی برای پایداری پروژه ایجاد میکند. ضعف در برنامهریزی استراتژیک، ناتوانی در جذب و حفظ نیروی انسانی توانمند و یا مدیریت ناکارآمد روابط با شرکتهای هواپیمایی نیز میتواند مانع دستیابی به اهداف طرح شود.
جمعبندی و ارائه پیشنهاد
جمعبندی این طرح نشان میدهد که پلتفرم یکپارچه رزرو و مدیریت پروازهای چارتری داخلی با سادهسازی رزرو برای مسافران و ارائه ابزارهای مدیریتی برای شرکتهای هواپیمایی، به بهبود بهرهوری و شفافیت بازار کمک میکند. با وجود ریسکهای مالی، عملیاتی و مدیریتی، این چالشها با برنامهریزی دقیق قابل کنترل هستند. پیشنهاد میشود سرمایهگذاران با توجه به ظرفیت بالای بازار و پتانسیل رشد این سامانه، از فرصت مشارکت در پروژه استفاده کنند.
معرفی شرکت
شرکت مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ قزوین فعالیت خود را تحت عنوان یک آژانس هواپیمایی شروع کرده است. و پس از گذشت چندین سال توانسته است فعالیت خود را در صنعت هوایی و خدمات مسافرتی افزایش دهد. همچنین این شرکت با دریافت مجوز رسمی بند ب از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بهعنوان یکی از آژانسهای معتبر مسافرتی استان فعالیت میکند.
سهام داران
اعضا هيئت مدیره

























































































































































































دیدگاه ها
ارسال دیدگاه
دانلود قرارداد عامل و متقاضی
دانلود گزارش طرح توجیهی
دانلود فایل تضمین
سلام...چرا این سکو سرمایه گزاری مضرب یک میلیون حتما باید باشه؟
سلام وقت بخیر . سقف و کف سرمایهگذاری به صورت مضرب یک میلیون تومان تعیین شده تا مدیریت پروژه ها ساده تر، فرآیند های مالی شفافتر و محاسبات تقسیم سود پیش بینی شده یا بازپرداخت راحت تر انجام شود. این ساختار از بروز خطاهای محاسباتی و پیچیدگی های مالی جلوگیری میکند
وقت بخیرآیا تاریخ واریز طرح نویاورنگ رو اعلام کردید؟
سلام وقت بخیر . خیر هنوز ثبت نشده است تا پایان امروز انشالله ثبت می شود