تامین سرمایه در گردش جهت تامین باتری خودروهای سنگین
- خلاصه طرح
معرفی طرح
شرکت ماد باطری کیش از سال 1401 فعالیت خود را در زمینه بازرگانی انواع باتری در منطقه آزاد کیش آغاز نموده است. این شرکت درصدد است برای جذب سرمایه در گردش جهت تأمین باتری خودروهای سنگین اقدام به تأمین سرمایه مورد نیاز از طریق سکوی تأمین مالی جمعی نوین کراد نماید.
در همین خصوص شرکت " ماد باطری کیش" در نظر دارد در این طرح تعداد 16,000 دستگاه باتری خودروهای سنگین را در مدت 12 ماه خریداری و به فروش برساند. با توجه به اظهارات متقاضی دوره گردش عملیاتی 8 بار در مدت زمان طرح در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است بر اساس اظهارنامه سال 1402 دوره گردش عملیاتی شرکت 63 روز میباشد. بنابراین در هر دوره 1.5 ماهه شرکت به دنبال خرید و فروش 2,000 دستگاه باتری خودروهای سنگین میباشد. بر اساس اظهارات متقاضی هزینه خرید هر دستگاه باتری 30,0000,000 ریال میباشد که مجموع هزینهها در طول 1.5ماه برای خرید 2,000 دستگاه باتری، مبلغ 60,000,000,000 ریال و در طول دورهی طرح برای خرید 16,000 دستگاه باتری، مبلغ 480,000,000,000 ریال پیشبینی میگردد.
همچنین پیشبینی فروش 12 ماهه این محصول بر اساس فاکتورهای فروش ارائه شده و همچنین اظهارات متقاضی، به ازای هر دستگاه باتری 3,450,000 ریال میباشد. فروش 2,000 دستگاه باتری خودروهای سنگین در طول 1.5 ماه 69,000,000,000 ریال و مجموع فروش 16,000 دستگاه باتری در طول دوره طرح 552,000,000,000 ریال برآورد میگردد.
بنابراین شرکت ماد باطری کیش در نظر دارد به منظور تأمین سرمایه مورد نیاز جهت خرید و فروش باتری خودروهای سنگین میزان 60,000 میلیون ریال با روش تأمین مالی جمعی از طریق نوین کراد، تأمین نماید.
خلاصه ارزیابی نوین کراد
عامل چون تخصصی در حوزههای فعالیت طرحها ندارد، درگیر فرآیندهای اجرای طرحها نیست و مسئولیتی نیز بابت این موضوع ندارد. در واقع عامل امکانپذیر بودن اجرایی و مالی و... یا توانمند بودن مجری را بررسی نمیکند، بلکه صرفا اطلاعات ارائه شده را دریافت و صحت سنجی میکند، تا سرمایهگذاران با اطمینان از درستی اطلاعات ارائه شده، بررسیهای لازم را انجام داده و نسبت به سرمایهگذاری تصمیم بگیرند. سرمایهپذیر مسئول اجرای طرح است و عامل برای اطمینان از اینکه وی این مسئولیت را به خوبی انجام میدهد، از وی تضامینی نظیر چک یا ضمانت نامه و... دریافت میکند. مبلغ و شرایط تضمین در قرارداد مربوط هر طرح به صورت دقیق اعلام میشود. لازم به ذکر است هر طرح سرمایه گذاری دارای ریسکی هایی بوده که تعدادی از آن در این گزارش احصا شده و برخی نیز ممکن است احصا نشده باشد. شایان ذکر است سرمایه گذاران می بایست جهت اطلاع بیشتر و تصمیم دقیق تر نسبت به مطالعه قرارداد عامل و متقاضی و همچنین تحقیقات میدانی اقدام نمایند. در نهایت لازم به ذکر است نهاد مالی نسبت به بررسی این طرح اقدام نموده و به موردی که حاکی از عدم ارائه مطلوب اطلاعات باشد برخورد نکرده است.
نهادمالی بر پایه اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی و صحت سنجی صورت گرفته توسط سکو به بررسی طرح اقدام نموده و طبق ریسکهای احصا شده و نشده در طرح ممکن است برآورد صورت گرفته محقق نشود.
ریسک های پروژه
افزایش بهای تمام شده خرید محصولات: افزایش بهای تمام شده خرید محصولات میتواند حاشیه سود طرح را تحت تأثیر قرار دهد. بر این اساس، سرمایهپذیر میبایست نرخ فروش را به نحوی تعیین کند که حداقل سود پیش بینی شده مذکور در طرح برای سرمایهگذاران محقق شود. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.
تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت خرید محصولات احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد میشود. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.
رکود در بازار: در صورت بروز رکود در بازار متقاضی موظف است با ارائه متدهای جدید فروش آثار منفی ناشی از این ریسک را به حداقل برساند.
کاهش حاشیه سود طرح: با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد میشود و در صورت وقوع بر عهده سرمایهپذیر خواهد بود. سرمایهپذیر موظف است نسبت به حفظ حداقل حاشیه سود طرح اقدام نماید.
عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیشبینی شده: با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد میگردد. لازم به ذکر است که در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایهگذاران محقق گردد.
عدم نیاز خودروسازان به باتری: در صورت مواجه شدن با این مسأله متقاضی بایستی با روی آوردن به سمت بازارهای جانشین ریسک کاهش فروش را به حداقل برساند.
ریسک عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی: با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه¬پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. لکن با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق این ریسک بر عهده متقاضی میباشد.
آسیب به محصولات خریداری شده پیش از تحویل به مشتری(آتش سوزی، سرقت و ...): این ریسک بر عهده متقاضی میباشد.
برگشت از فروش ناشی از عیوب: سرمایهپذیر موظف به کنترل کیفیت محصولات خریداری شده و جبران نواقص احتمالی از تأمینکنندگان محصولات است و این ریسک تماما بر عهده وی خواهد بود
ریسک عدم وصول فروش نسیه در مدت طرح و افزایش دوره گردش: در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقیمانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح میباشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.
مرغوب نبودن کیفیت محصول مد نظر: متقاضی میبایست کیفیت محصول را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نیودن کالا و به تبع فروش نرفتن آن، سرمایه پذیر میبایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی است.
معرفی شرکت
شرکت ماد باطری کیش در تاریخ 14/12/1400 طی شماره 14526 و به شناسه ملی 14010863020 ثبت گردیده است. موضوع فعالیت شرکت بر اساس ماده 2 اساسنامه عبارت است از: واردات و صادرات و خريد و فروش و توليد کليه کالاهاي مجاز بازرگاني و باطري و لوازم يدکي خودرو و انبارداري کالاهاي مربوطه، ترخيص کالاها از گمرکات داخلي و خارجي، اخذ و اعطاي نمايندگي و ايجاد شعب در داخل و خارج از کشور، شرکت در مناقصات و مزايدات دولتي و خصوصي، اخذ وام و تسهيلات از بانک¬ها و موسسات مالي و اعتباري و گشايش اعتبارات اسنادي و اخذ ضمانت¬نامه هاي بانکي.
بر اساس اظهارنامه سالهای 1402 و 1401، درآمدهای عملیاتی شرکت به ترتیب 327,620 میلیون ریال و 14,838 میلیون ریال بوده و حاشیه سود ناخالص برای سالهای مزبور به ترتیب 19 و 43.3 درصد بوده است.
براساس اظهار نامه سال 1402 میزان داراییهای شرکت مبلغ 191,768 میلیون ریال و بدهیهای شرکت 158,361 میلیون ریال بوده است.
تعداد کارکنان بر اساس لیست بیمه مرداد 1403، یک نفر بوده است.
لازم به ذکر است این شرکت برابر 170,000 میلیون ریال تأمین مالی جمعی نموده که این میزان منجر به افزایش نسبت اهرمی شرکت میگردد و شرکت را با ریسک مواجه خواهد کرد.
دیدگاهی وجود ندارد