نوین کراد

بیشترین سود بانکی یا تامین مالی جمعی

بیشترین سود بانکی یا تامین مالی جمعی

بیشترین سود بانکی یا کمترین سود تامین مالی جمعی؟

در دنیای سرمایه گذاری، یکی از معروف‌ترین و ساده ترین روش‌ها سپرده گذاری در بانک است. نرخ بازده حدود ۲۳ درصد سالیانه، ریسک پایین و بدون دردسر. یکی از علت‌های محبوبیت این روش از قدیم الایام، واریز پول، نشستن در منزل و دریافت سود بانکی در زمان‌های تعیین شده مقرر است؛ و اینکه چنین مزیتی در روش‌های دیگر سرمایه گذاری دیده نمی‌شود. اما آیا هنوز هم اینطور است؟

 

سود بانکی: روشی سنتی اما کم ریسک

•    مزایا:
o    امنیت بالا: سپرده‌گذاری در بانک به دلیل وجود ضمانت دولتی، یکی از امن ترین روش‌های سرمایه گذاری است.
o    دسترسی آسان: افتتاح حساب بانکی و سپرده گذاری در آن، بسیار ساده و سریع است.
o    سود ثابت: سود بانکی معمولا به صورت ثابت و مشخص تعیین می‌شود.

 

•    معایب:
o    سود پایین: نرخ سود بانکی در اکثر مواقع پایین‌تر از نرخ تورم است و قدرت خرید پول سرمایه گذار را کاهش می‌دهد.
o    بازدهی محدود: سود بانکی به عوامل مختلفی مانند نرخ تورم، سیاست‌های پولی بانک مرکزی و شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد و امکان کسب سودهای بالا در کوتاه مدت وجود ندارد.
o    عدم مشارکت در رشد کسب‌وکارها: با سپرده‌گذاری در بانک، سرمایه گذار نقشی در رشد و توسعه کسب‌وکارها ندارد.

 

تامین مالی جمعی: روشی نوین اما کم ریسک

تامین مالی جمعی روش جدید سرمایه گذاری در ایران است که با راهبری فرابورس ایران و با هدف جهش تولید با مشارکت مستقیم مردم و بدون واسطه اضافی شکل گرفته است. پول سرمایه گذاران مستقیما در صنعت کشور استفاده شده و سود حاصل از این مشارکت نیز در زمان‌های مقرر به حساب بانکی واریز می‌شود.

•    مزایا:
o    بازدهی بالا:  بطور معمول، سرمایه‌گذاری در تامین مالی جمعی می‌تواند با اختلاف بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سپرده‌گذاری در بانک داشته باشد.
o    حمایت از ایده‌های نوآورانه: با سرمایه‌گذاری در تامین مالی جمعی، شما به رشد و توسعه ایده‌های نوآورانه کمک می‌کنید.
o    تنوع در سرمایه‌گذاری: تامین مالی جمعی امکان سرمایه‌گذاری در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها را فراهم می‌کند.

 

•    معایب:
o    محدودیت نقد شوندگی: با سرمایه‌گذاری در طرح‌های تامین مالی جمعی، امکان دسترسی به سرمایه تا انتهای دوره وجود نخواهد داشت، که البته با توجه به مفهوم تامین مالی جمعی و قرارگرفتن سرمایه در اختیار متقاضی امری طبیعی است.

 

کدام یک را انتخاب کنیم؟

با توجه به موارد گفته شده، می‌توان گفت سرمایه گذاری در طرح‌های تامین مالی جمعی امروز جایگزین بسیار مناسبی در برابر سرمایه گذاری در بانک و دریافت سود بانکی است. بازدهی بسیار زیاد، حس خوب سرمایه گذاری در راستای رشد و پیشرفت صنعت کشور و همچنین سهولت و آرامش در انجام فرآیند، بصورت کاملا اینترنتی و مجازی، از ویژگی‌های جذاب این روش است.

 

نوین کراد، خدمت جدید صندوق نوین

سکوی تامین مالی جمعی ارزی ریالی نوین کراد، خدمت جدید صندوق توسعه فناوری‌های نوین با بیش از ۱۷ سال سابقه موفق در صدور انواع ضمانت‌نامه و تسهیلات، و همچنین ارزیابی و کارشناسی انواع طرح‌ها و پروژه‌ها با دقت و کیفیت بسیار بالا، تضمین کننده انتخاب بهترین و پربازده‌ترین طرح‌ها و تضمین کننده اصل مبلغ سرمایه گذاران است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود وارد شوید
بیشترین سود بانکی یا تامین مالی جمعی | novincrowd.ir