نوین کراد

امضای تفاهمنامه صدور ضمانتنامه ارزی با بانک صادرات

امضای تفاهمنامه صدور ضمانتنامه ارزی با بانک صادرات

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX2024) با هدف ایجاد بستر صدور ضمانت نامه ارزی دولت برای حوزه دانش بنیان و فناور در راستای جذب سرمایه گذاری ارزی، تفاهم نامه صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه فناوری های نوین به امضا رسید.

در این مراسم علی بهادری جهرمی؛سخنگوی دولت، سید مهدی یوسفی نژاد؛ معاون فنی صندوق ضمانت صادرات وزارت صمت، مهدی صفاری نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس، سید روح الله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های و جمعی از معاونین و مدیران این نهادها حضور داشتند.

علی بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت با اشاره به تعامل مؤثر این دو صندوق در ایجاد مسیر جدید صادراتی حوزه فناوری و دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری خارجی گفت:  دولت نیز با مصوبات جدید به دنبال ایجاد چنین بسترهایی است تا مسیر صادرات محصولات دانش بنیان و فناور و جذب سرمایه گذار خارجی هموار شود.

وی از مصوبه اخیر دولت برای نقش آفرینی بهتر صندوق ضمانت نامه صادرات و حمایت بیشتر دولت از صادرات محصولات دانش بنیان خبر داد و افزود: با مصوبه اخیر دولت صندوق ضمانت صادرات می تواند در وجه صندوق های پژوهش و فناوری ضمانت نامه صادر کند.این مصوبه زمینه حمایت بیشتر وزارت صمت از سرمایه گذاری صادراتی حوزه دانش بنیان و فناور را فراهم می کند.

وی همکاری در حوزه کرادفاندینگ ارزی-ریالی صندوق توسعه فناوری های نوین را یکی از بخش های مهم این تفاهم نامه دانست و افزود: تجمیع سرمایه های خرد ارزی و ریالی توسط کراد فاند جدید این صندوق با نام (نوین کراود) و استفاده از این منابع برای پروژه های دانش بنیان صادرات محور، توسعه ظرفیت صادرات را به همراه خواهد داشت. بر این اساس ما به عنوان صندوق ضمانت صادرات ایران آمادگی داریم که ضمانت و تضامین لازم را به شرکت های دانش بنیان و سایر صادرکنندگان فعال در این حوزه که طرح آنها منجر به صادرات کالا در آینده می شود صادر کنیم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود وارد شوید
امضای تفاهمنامه صدور ضمانتنامه ارزی با بانک صادرات | novincrowd.ir